هر لاستیکی به مرور زمان با کاهش فشار باد مواجه خواهد شد که تغییرات دمایی آن را تسریع می کند. قانون کلی این است که به ازای هر ۱۰ درجه کاهش یا افزایش دما ۱ پی اس آی کاهش فشار باد رخ می دهد. گفته می شود که نیتروژن به خاطر اینکه مولکول های بزرگتری نسبت به اکسیژن دارد احتمال اینکه از دیواره های تایر خارج شود کمتر است. بر اساس تحقیق موسسه Consumer Reports (گزارشات مصرف کننده) در سال ۲۰۰۶ تستی یک ساله انجام شد تا مشخص شود میزان افت فشار باد در لاستیکهایی که نیتروژن داشتند بیشتر است یا لاستیکهایی که باد معمولی داشتند. نتیجه تست نشان داد لاستیک هایی که باد نیتروژن داشتند افت فشار کمتری در طول زمان برایشان رخ داد ولی اختلاف فشار با تایرهایی که باد معمولی داشتند فقط ۱٫۳ پی اس آی بود. در میان ۳۱ تایری که آزمایش شدند از میزان باد اولیه که ۳۰ پی اس آی بود در نمونه های نیتروژن میانگین افت فشار ۳٫۵ و در نمونه های معمولی ۲٫۲ پی اس آی بود. در این آزمون نیتروژن برنده شد ولی اختلاف زیادی بین نیتروژن و باد معمولی نبود. کاون خدمات مربوط به تعویض باد لاستیک را نیز ارائه میکند برای ثبت سفارش این خدمت اینجا کلیک کنید