کمی صبر کنید

برای جلوگیری از خرابی موتور خودرو خود چه کاری باید انجام دهیم؟

برای جلوگیری از خرابی موتور خودرو خود چه کاری باید انجام دهیم؟

برای جلوگیری از خرابی موتور خودرو خود چه کاری باید انجام دهیم؟

موتور خودرو شما یکی از مهم ترین قسمت های خودرو شماست که اگر به آن بی توجهی کنید می تواند برای شما هزینه زیادی به جا بگذارد. هزینه های که با توجه به گرانی های اخیر میتواند شما را به دردسر بیاندازد ما برای ...

برای جلوگیری از خرابی موتور خودرو خود چه کاری باید انجام دهیم؟

موتور خودرو شما یکی از مهم ترین قسمت های خودرو شماست که اگر به آن بی توجهی کنید می تواند برای شما هزینه زیادی به جا بگذارد. هزینه های که با توجه به گرانی های اخیر میتواند شما را به دردسر بیاندازد ما برای شما در ادامه این مطلب نکاتی را گوشزد میکنیم که میتواند شما را از هزینه زیاد برای موتور خودرو در آینده بی نیاز کند نکاتی که باعث روان کارکردن موتور خودرو می شود و شما را برای داشتن یک خودرو بی نقض کمک میکند نکاتی که برای خودرو های گران قیمت از اهمیت بیشتری برخوردار است

روغن موتور خودرو را به موقع تعویض کنید

عامل اصلی حیات خودرو شما روغن موتور آن است که اگر به موقع تعویض نشود و یا از روغن بی کیفیت استفاده کنید باعث می شود شما هزینه بالایی را برای تعمیر موتور خودرو پرداخت کنید نکته مهمی که در روغن موتور باید آن را جدی بگیریم کارکرد روغن موتورهای موجود در بازار است روغن موتورهایی که کارکرد آنها بین پنچ تا ده هزار کیلومتر میباشد و اگر بیش از توان خود استفاده شوند باعث ریسک بالایی در موتور خودرو میشوند و در بلند مدت باعث خرابی موتور خودرو و تحمیل هزینه تعمیر به شما میشود پیشهاد ما در کاون به شما استفاده از روغن موتورهای سینتیک برای موتور خودرو میباشد و از هزینه بالای آن ترس نداشته باشید چرا که در بلند مدت هزینه های شما را کاهش داده و روان بودن موتور خودرو را برای شما به ارمغان دارند.

روغن موتور

 

روغن ریزی را جدی بگیرید

بعضی از افراد روغن ریزی موتور خودرو را جدی نمی گیرند ولی باید بدانید روغن ریزی موتور در کوتاه مدت باعث ایجاد مشکل در عملکرد موتور شده و نرسیدن روغن موتور به اجزای مختلف آن در مدت کارکرد آن باعث فرسایش قطعات خودرو شده و باعث کاهش کیفیت عملکرد موتور خودرو می شود

از کنار چراغ اخطار روغن بی توجه نگذریم

هنگامی که چراغ اخطار روغن خودرو شما روشن میشود به این معنی است که موتور خودرو شمادر آغاز یک آسیب دیدگی جدی میباشد و عدم توجه به آن میتواند برای شما سنگین تمام شود. پایین بودن فشار روغن و یا نبود روغن کافی در موتور از مواردی است که باعث روشن شدن چراغ اخطار روغن خودرو میشود.هنگام روشن شدن چراغ اخطا روغن باید سریعا به رفع آن اقدام کنید و در هر زمان یا مکانی که هستید سریعا به نزدیک ترین تعمیرگاه مراجعه کرده و عیب یابی را انجام دهید.شاید نسبت به توجه ما برای روغن و موارد مربوط به آن برای شما عجیب باشد ولی نکته اصلی اینجاست که روغن موتور و موارد این چنینی اهمیت بسیار زیادی در خودرو و موتور خودرو دارند و عدم رسیدگی و توجه به آنها عملا منجر به خرابی و هزینه‌های بسیار زیاد برای شما خواهد شد.

چراغ اخطار روغن

 


سیستم خنک کننده را جدی بگیریم

ضدیخ خودرو شما باید هر سه سال یا هر 48 هزار کیلومتر یکبار عوض شود در تعویض ضدیخ موتور خودرو از رفتارهای صرفه جویانه پرهیز کنید شما باید ضدیخ موتور را به صورت کلی تخلیه کنید و از دوباره با ضدیخ جدید پر کنید و از اضافه کردن ضدیخ جدید به ضدیخ قدیمی جدا خوداری کنید شما با این کار باعث میشوید قطعاتی که ضدیخ در آن در حال جریان است دیرتر خراب شده و از کیفیت آنها کم شود.یکی از نشانه های بزرگ مشکل پیدا کردن سیستم خنک کننده خودرو گرم شدن بیش از حد موتور خودرو میباشد (هنگامی که دما آب در موتور خودرو در حال بالا رفتن است اصرار به رانندگی نکنید) توصیه ما به شما این است که قبل از خراب شدن سیستم خنک کننده خودرو به فکر نگه داری کردن از آن باشید.

ضدیخ

 

از ورود بیش از حد آب به داخل موتور خودرو جلوگیری کنید

یکی از عادات بد رانندگان این است که وقتی آب زیادی را مشاهده می‌کنند با سرعت از روی آن عبور می‌کنند و از برخورد شدید آب با خودرو لذت می‌برند! یا اینکه در آب و هوای طوفانی و بارانی رانندگی‌های طولانی دارند و به راحتی خودرو را در معرض ورود آب به داخل موتور قرار می دهند.
منیفولد، ورودی مخلوط سوخت و هوا به موتور است که در صورت ورود آب به این قطعه عملا شاهد اتفاقات بدی در موتور خودرو خواهیم بود که این موضوع در تعداد کم مشکل ساز نخواهد بود. در صورت تکرار این موضوع باید شاهد کج شدن شاتون‌های موتور باشید که منجر به خرابی شده و مشکلات زیادی را در عملکرد موتور شما به همراه خواهد داشت.