کمی صبر کنید

مشکلات استفاده از روغن موتورهای تقلبی

مشکلات استفاده از روغن موتورهای تقلبی

مشکلات استفاده از روغن موتورهای تقلبی

این روزها شاهد افزایش شمار روغن های تقلبی در بازار هستیم که به دلیل کیفیت بالای بسته بندی آنها تشخیص انها دشوار میباشد

مشکلات استفاده از روغن موتورهای تقلبی

در ماه های اخیر، بازار لوازم و قطعات خودرو با افزایش قیمت محصولات شرکت های اصلی تولید کننده روغن موتور روبرو شده است، که باعث افزایش تا بیش از 2 برابری تولید و پخش روغن موتورهای تقلبی گشته است. این افزایش قیمت باعث به صرفه شدن تولید بیشتر و چاپ و بسته بندی با کیفیت بالاتر و دارای هولوگرام و آرم استاندارد، تا نزدیک به نمونه اصلی آنها شده است که در نتیجه آن عمدتا فروشندگان تک فروشی یا تعمیرگاه ها نیز قادر به شناسایی روغن های تقلبی نمیباشند.

شایان ذکر است که صاحبان خودرو در هنگام خرید روغن موتور حتما به نکاتی مثل کیفیت بسته بندی، نوع پلمپ، و رنگ و بوی روغن دقت کنند، چرا که روغن های تقلبی دارای رنگ کدرتر و ذرات سیاه و بوی تند سوختگی میباشند.

در برخی گزارش ها، حتی استفاده از چسب و گازوئیل در تولید روغن های تقلبی ذکر شده است.

نکته مهم دیگر اینکه حتما روغن موتور از مراکز معتبری که قابل پیگیری هستند، تهیه شود.

این نگرانی درخصوص خودروهای دارای موتورهای حساس مثل موتورهای دارای سیستم توربو افزایش می­یابد، چرا که این خودروها پس از استفاده از روغن های نامرغوب آسیب بیشتری خواهند دید و هزینه تعمیرات به مراتب بالاتری نسبت به خودروهای با سیستم قدیمی را در پی خواهند داشت.

استفاده از روغن موتورهای غیر اصل و نامرغوب، منجر به صدمه به پمپ روغن، ساییده شدن قطعات موتور بر روی یکدیگر و کاهش عمر مفید موتور میشود. در موارد حادتر میتواند منجر به صدمات جدی تری مثل روغن سوزی و حتی یاتاقان زدن موتور خودرو گردد.

کاون با تهیه نمودن قطعات مورد استفاده در سرویس های خود از شرکت های تولید کننده مادر و تضمین نمودن اصالت کالا، این نگرانی را برای صاحبان خودرو برطرف نموده است و با بکارگیری از نیروهای متخصص در زمینه سرویس خودروهای مختلف، به ارائه سرویس های دوره ای خودرویی در شعبات و در محل مشتری بدون دریافت هزینه ایاب ذهاب، مشغول به فعالیت است که به لطف اعتماد مشتریان عزیز خود تبدیل به برندی معتبر در این حوزه شده است.