کمی صبر کنید

چگونه بفهمیم که لنت خودرو تمام شده است؟

چگونه بفهمیم که لنت خودرو تمام شده است؟

چگونه بفهمیم که لنت خودرو تمام شده است؟

زمان تعویض لنت ترمز خودرو شاید ترمز خودرو یکی از اجزایی باشد که کمتر به فکر آن میافتید اما حقیقت این است که ترمز خودرو از اجزایی هستند که همیشه باید در بهترین حالت عملکرد خود باشند. لنت ترمز هنگام ترمز ...

زمان تعویض لنت ترمز خودرو

شاید ترمز خودرو یکی از اجزایی باشد که کمتر به فکر آن می‌افتید اما حقیقت این است که ترمز‌ خودرو از اجزایی هستند که همیشه باید در بهترین حالت عملکرد خود باشند.  لنت ترمز هنگام ترمز کردن بر دیسک ترمز فشار می‌آورد و موجب ایستادن ماشین می‌شود. یک لنت سالم یعنی رانندگی ایمن با ترمز‌هایی سالم. اما به مرور زمان با هر بار ترمز کردن لنت‌ ها دچار ساییدگی‌ لنت می‌شوند. گرمای ناشی از سایش لنت و دیسک ترمز باعث از بین رفتن لنت می‌شود. از بین رفتن لنت ترمز می‌تواند موجب آسیب‌های جدی به خودرو شود. همچنین ایمنی رانندگی را به شدت به خطر می‌اندازد. زیرا دیگر ترمز‌ها به خوبی کار نخواهند کرد. اما از کجا بدانیم که وقت تعویض لنت ماشین رسیده است؟ در این مطلب پاسخ شما را خواهیم داد.

با دقت ببینید و گوش بدهید

لنت ترمز خودرو

 

دو راه برای بررسی کردن لنت ترمز خودرو وجود دارد. اول اینکه از میان فضای خالی بین رینگ‌های چرخ به لنت نگاه کنید تا از وضعیت آن آگاه شوید. به طور معمول باید حداقل 0.5 سانتیمتر از لنت باقی مانده باشد تا بتوان از ترمز‌ها با خیال راحت استفاده کرد. اگر لنت ماشین از این مقدار کمتر بود باید حتما به فکر تعویض لنت ترمز بیافتید.

روش دوم گوش دادن است. آیا تا به حال متوجه صدای جیغ مانند هنگام ترمز گرفتن، شده‌اید؟ این صدا خود یک آژیر خطر برای این است که زمان تعویض لنت ترمز خودرو فرارسیده است . این صدا ناشی از ساییده شدن کالیپر بر روی دیسک ترمز است. شنیدن این صدا برای اولین بار نشان‌دهنده این است که کمتر از ده درصد از لنت باقی مانده است و تعلل دیگر جایز نیست. البته گاهی این صدا می‌تواند ناشی از کیفیت پایین لنت باشد، بنابراین بهتر است هرگاه این صدا را شنیدید ابتدا به معاینه لنت‌ها از روشی که پیشتر گفته شد بپردازید.

امروزه بیشتر خودرو ها دارای یک سیستم هشداردهنده هستند. هنگامی که لنت تمام می‌شود، این سیستم برقی با تماس لنت وسطح دیسک روشن شده و چراغ قرمز به نشانه تعویض لنت برای راننده نمایان می‌شود.

 

تمام شدن لنت ترمز چه آسیب‌هایی به ماشین وارد می‌کند؟

لنت ترمز

 

تمام شدن لنت ماشین چیزی بیشتر از هزینه تعویض لنت برای شما به بار خواهد آورد. عدم جایگزینی به موقع لنت، موجب می شود که به بسیاری از قسمت‌های دیگر ماشین آسیب وارد گردد. برای مثال نادیده گرفتن این موضوع، موجب وارد شدن آسیب جدی به دیسک ترمز می‌شود. بسیاری نمی‌دانند که وظیفه اصلی لنت‌ها محافظت از دیسک است.

همچنین، از بین رفتن لنت ترمز می‌تواند بر روی تایر‌ها نیز تاثیرگذار باشد. گرمایی که از اصطکاک فلز‌ها بر روی هم ایجاد می‌شود، به تایر‌ها نشت می‌کند و موجب تضعیف و حتی نامتعادل شدن تایرها می‌شود. شما می‌توانید تنها با تعویض به موقع لنت ترمز می‌توانید از ایجاد مشکلاتی حاد‌تر و هزینه‌‌های گزاف جلوگیری کنید.

 

شبکه خدمات درمحل و شعب خودرو کاون با استفاده تیم متخصص خود و همچنین دسترسی به قطعات اصل، این امکان را فراهم آورده است که شما از طریق سرویس در محل و یا مراجعه به شعبات استاندارد، نسبت به بازدید و جایگزینی لنت خودروی خود اقدام نمایید. تنها کافی است از طریق وب سایت، اپلیکشن و یا مرکز تماس، با کاون ارتباط برقرار نمایید.

برای نصب اپلیکیشن کاون اینجا کلیک نمایید.

برای آشنایی با خدمات تعویض لنت ترمز اینجا کلیک نمایید.